Global Talk Care app weer in de prijzen

 

'De LIA 2022 in de categorie Beste taaldienst ging naar de Global Talk Care app, een medische taalapp voor zorgprofessionals die snel zorg moeten kunnen verstrekken aan anderstalige patiënten. Deze communicatietool, beschikbaar in twaalf talen, is een ontwikkeling van tolkenorganisatie Global Talk in samenwerking met Ziekenhuis Netwerk Antwerpen (ZNA)'

Language Industry Awards jury

Op 16 maart werden in taalstad Gent voor de zevende keer de Language Industry Awards, beter bekend als de LIA’s, uitgereikt. De LIA’s bekronen uitmuntende taalexpertise. Er waren LIA’s voor het beste taalproject, de beste taaldienst, de beste taalpublicatie en het beste taal gerelateerde event. Jaarlijks wordt dit georganiseerd door De Taalsector.

Te laat?

Toen we vorig jaar in april met Global Talk België de Innovatie Award 2022 op Inspire Health & Care wonnen voor onze Global Talk Care app, ontvingen we daarvoor ook felicitaties van De Taalsector. Ze meldden dat het spijtig was dat de nominaties voor de LIA’s 2021 al waren afgesloten: “Maar misschien willen jullie volgend jaar meedoen?”

Nog een kans

Deze kans lieten we niet aan ons voorbij gaan. Zodra het kon om de Global Talk Care app te nomineren voor de LIA’s 2022 hebben we dat gedaan. En tegelijkertijd hebben we campagne gevoerd om voor ons te stemmen. De LIA’s zijn namelijk publiekprijzen waar taalprofessionals door stemming bepalen wie de winnaar van een categorie wordt. Onze eigen Global Talk Care app stond genomineerd voor beste taaldienst 2022.

Spanning…

Op de uitreiking van LIA’s, donderdagavond 16 maart in het hoofdkantoor van De Taalsector, was het voor ons en alle andere genomineerden spannend afwachten wie uiteindelijk in elke categorie met de LIA aan de haal ging. En ja hoor, ons geduld werd beloond met de LIA voor beste taaldienst 2022 voor de Global Talk Care app.

 

Onderbouwing van de LIA’s jury: “De LIA 2022 in de categorie Beste taaldienst ging naar de Global Talk Care app, een medische taalapp voor zorgprofessionals die snel zorg moeten kunnen verstrekken aan anderstalige patiënten. Deze communicatietool, beschikbaar in twaalf talen, is een ontwikkeling van tolkenorganisatie Global Talk in samenwerking met Ziekenhuis Netwerk Antwerpen (ZNA).”

Nogmaals de bevestiging, ditmaal vanuit de taalsector zelf, dat onze app er mag zijn en als belangrijke schakel in de communicatie tussen patiënt en zorgverstrekker als uniek wordt ervaren. Bovenal, omdat er in complexe situaties ook direct een tolk, telefonisch kan worden ingeroepen.

Proficiat en dank

De andere 5 LIA’s werden gewonnen door tolken en een taalpublicatie. Een dikke proficiat aan deze winnaars! Onze hartelijke dank gaat ook uit naar iedereen die zo enthousiast op ons heeft gestemd.

Ben je benieuwd naar de Global Talk Care app en wil je weten hoe deze helpt in het contact met je anderstalige patiënt?

Neem dan contact op met Liesbeth van Rymenam of Stefan Verbist. Wij staan voor je klaar.

Direct een tolk spreken? Bel nu! 078 483 493