Tasnet instructies

Hier vindt u de uitleg hoe u een tolk in kunt schakelen via Tasnet. Direct (ad-hoc) een tolk inschakelen is met een paar klikken geregeld. Een tolk reserveren? Dat kan voor een telefonische dienst of een dienst op locatie. Ook kan een videodienst eenvoudig worden gereserveerd.

  • Direct (ad-hoc) een tolk spreken
    1. Log in op Tasnet met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
    2. Klik rechts bovenin op nieuwe aanvraag.
    3. Kies ‘Nu telefonisch (adhoc)’.
    4. Selecteer de taal, en de verwachte duur van het gesprek.
    5. Vul, indien van toepassing, het referentieveld in.
    6. Klik op aanvraag indienen.
    7. Er wordt een venster getoond met een uniek gegenereerd telefoonnummer. Bel dit unieke telefoonnummer. Let op: Dit is een Nederlands telefoonnummer, voor internationaal bellen kunnen er eventueel kosten in rekening worden gebracht door uw provider.
    8. Ons systeem zoekt de best beschikbare tolk in de gekozen taal.
    9. Na afloop verbreekt u de verbinding en wordt de tijdsduur van de dienst automatisch opgeslagen.
  • Direct (ad-hoc) een conference call
    1. Log in op Tasnet met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
    2. Klik rechts bovenin op nieuwe aanvraag.
    3. Kies ‘Conference call (adhoc)’.
    4. Selecteer de taal, en de verwachte duur van het gesprek.
    5. Vul, indien van toepassing, het referentieveld in.
    6. Klik op aanvraag indienen.
    7. Er wordt een venster getoond met een uniek gegenereerd telefoonnummer. Bel dit unieke telefoonnummer. Let op: Dit is een Nederlands telefoonnummer, voor internationaal bellen kunnen er eventueel kosten in rekening worden gebracht door uw provider.
    8. Ons systeem zoekt de best beschikbare tolk in de gekozen taal.
    9. Na afloop verbreekt u de verbinding en wordt de tijdsduur van de dienst automatisch opgeslagen.
  • Een telefonische tolk reserveren
    1. Log in op Tasnet met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
    2. Klik rechts bovenin op nieuwe aanvraag.
    3. Kies ‘Telefonische tolkdienst (reservering)’.
    4. Selecteer de taal, datum, begin- en verwachte eindtijd.
    5. Optioneel: Vul een opmerking in voor de tolk.
    6. Vul, indien van toepassing, het referentieveld in.
    7. Klik op aanvraag indienen.
    8. Bij een gereserveerde telefonische tolkdienst verschijnt na de aanvraag een venster met een referentienummer.
    9. Het systeem zoekt nu automatisch een match met een tolk in de juiste taal.
    10. Zodra er een match met de tolk is ontvangt u een bevestigingsmail met een referentienummer. De dienst verschijnt automatisch in het overzicht in de agenda.
    11. Op het moment dat de dienst is gepland, belt u met 078 483 493. Hier voert u uw klantnummer in en de laatste cijfers van het referentienummer. Vervolgens wordt u automatisch doorverbonden met de tolk.

    Het is ook mogelijk om een ad-hoc conference call te reserveren. Selecteer dan bij ‘soort’ de optie ‘conference call reserveren’.

  • Conference call met een tolk reserveren
    1. Log in op Tasnet met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
    2. Klik rechts bovenin op nieuwe aanvraag.
    3. Kies ‘Conference call (reservering)
    4. Selecteer de taal, en de verwachte duur van het gesprek.
    5. Vul, indien van toepassing, het referentieveld in.
    6. Klik op aanvraag indienen.
    7. Bij een gereserveerde conference call verschijnt na de aanvraag een venster met een referentienummer.
    8. Zodra er een match met de tolk is ontvangt u een bevestigingsmail met een referentienummer. De dienst verschijnt automatisch in het overzicht in de agenda.
  • Videobellen met een tolk reserveren
    1. Log in op Tasnet met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
    2. Klik rechts bovenin op nieuwe aanvraag.
    3. Kies ‘Video tolkdienst (reservering)
    4. Selecteer de taal, en de verwachte duur van het gesprek.
    5. Vul, indien van toepassing, het referentieveld in.
    6. Klik op aanvraag indienen.
    7. Bij een video tolkdienst verschijnt na de aanvraag een venster met een referentienummer.
    8. Na de aanvraag ontvangt u een mail om de link voor de videodienst te uploaden of om een link aan te vragen via ons platform (Webex).
    9. Zodra er een match met de tolk is ontvangt u een bevestigingsmail met een referentienummer. De dienst verschijnt automatisch in het overzicht in de agenda op Tasnet.
    10. U ontvangt een link naar het gesprek per mail. Bewaar dit goed.
    11. Klik op de link op de gereserveerde datum en tijd. U neemt dan deel aan het gesprek met de tolk.

Heeft u nog geen Tasnet account?

Klik hier om een Tasnet account aan te vragen