Oeganda is de thuisbasis van talloze andere Bantu-gemeenschappen, behalve de Baganda. Bantu-talen in het land omvatten: Nyoro, gebruikt door de Banyoro; Tooro, gebruikt door de Tooro-bevolking; Runyankole, gebruikt door de Nkore-gemeenschap; Rukiga, gehoord van de Kiga-bevolking; en Lunyole, gebruikt door de Banyole-mensen. Verschillende westerse Nilotic Luo-talen worden gebruikt in het oostelijke deel van Oeganda, zoals Lango, Alur, Kuman, Acholi en Adhola.

De oosterse Nilotische talen omvatten Teso, Karamojong en Bari. De Oost-Soedan-talen die in Oeganda worden gebruikt, zijn Soo, Pokot, Kuliak-talen en Elgon. De talen Ndo, Lugbara, Ma’di en Aringa zijn Centraal Soedan-talen.

Rukiga vertalen

Vertalen is niet hetzelfde als tolken. Bij vertalen gaat het om geschreven taal en tolken om gesproken taal. Heeft u een vertaling Rukiga nodig, bijvoorbeeld voor een arbeidscontract, veiligheidsvoorschriften of een brochure? Neem dan contact op met onze partner Presence 

Waarom Global Talk? 

24 uur per dag, 7 dagen per week

Meer dan 44 jaar ervaring in tolkdiensten

Tolkentelefoon: binnen 1 minuut een tolk aan de lijn

Professionele en gespecialiseerde tolken

Beëdigde tolken en vertalers (Rbtv)

Onze tolken werken volgens gedragscode

Ook inzetbaar bij cultuurvraagstukken

Tolk nodig?

  • Hoe kan ik online tolkendiensten aanvragen?

    Dat kan via Tasnet – het online portal van Global Talk. Is uw organisatie al klant, maar heeft u nog geen account? Laat hier uw gegevens achter, dan maken we een account voor u aan.

  • Hoe werkt de tolkentelefoon?

    Bel met 078 – 483 493 en kies optie 1 in het keuzemenu. Na het doorgeven van de taal en verwachte gespreksduur wordt u door één van onze medewerkers doorverbonden met een beschikbare tolk.

    of:

    Log in op uw tasnet account en selecteer bij het soort tolkdienst: Nu telefonisch (adhoc). Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen. U krijgt via tasnet een telefoonnummer aangeboden dat gekoppeld staat aan jouw ad hoc aanvraag. Let op: Dit is een Nederlands telefoonnummer, voor internationaal bellen kunnen er eventueel kosten in rekening worden gebracht door uw provider. Heeft u nog geen tasnet of wilt u meer informatie, stuur een mailtje naar customerservice@globaltalk.nl.

  • Hoe werkt het aanvragen van een telefonische tolkdienst?

    Bel met 078 483 493 en kies optie 2 in het keuzemenu. Eén van onze medewerkers zal u verder helpen met het inplannen van uw tolkdienst.

    of:

    Log in op uw tasnet account en selecteer bij het soort tolkdienst Telefonische tolkdienst (reservering). Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen. Heeft u nog geen tasnet of wilt u meer informatie, stuur een mailtje naar info@globaltalk.nl.

    Na elke reservering ontvangt u een referentienummer. Voor alle reserveringen geldt dat u deze maximaal 60 minuten voor aanvang van het gesprek kan aanvragen. U ontvangt van ons een aanvraagbevestiging per mail. Wanneer de aanvraag is bevestigd door een tolk krijgt u een bevestigingsmail. Heeft u geen bevestigingsmail, dan is de dienst nog niet gepland!

    Bij aanvragen op korte termijn en in veel voorkomende talen adviseren wij om ad hoc in te bellen.

  • Ik heb een dienst aangevraagd. Hoe gaat het nu verder?

    Bij uw aanvraag heeft u van ons een referentienummer ontvangen. Deze staat ook in de ontvangen mails. Bewaar dit referentienummer.

    Bel met +32 (0)78 483 493 en kies optie 1 in het keuzemenu. Kies vervolgens nog een keer optie 1.

    Toets de laatste 4 cijfers van uw referentienummer in en sluit af met een #.

    U wordt doorverbonden met de gereserveerde tolk.

  • Staat uw vraag er niet bij?

    Neem contact met ons op via het contactformulier.