Tadzjikistan, officieel de Republiek Tadzjikistan, is een land in Centraal-Azië dat grenst aan Oezbekistan, Kirgizië, China en Afghanistan. Tot 1991 maakte het deel uit van de Sovjet-Unie.

Religie

De Tadzjieken zijn, net zoals de Oezbeken en de Kirgiezen, van oorsprong voor het merendeel soennitische moslims. De islam bereikte het gebied in de 7e eeuw. Onder het Sovjetregime (1921-1991) werd elke vorm van religie streng aan banden gelegd. Moskeeën werden gesloten en de godsdienst mocht alleen worden gepraktiseerd op door de staat aangewezen plaatsen. De Tadzjiekse moslims bleven hun geloof praktiseren tijdens geheime diensten en bijeenkomsten. Sinds Tadzjikistan in 1991 onafhankelijk werd, kunnen moslims weer openlijk naar de moskee gaan.

Meer over Tadzjikistan

Talen

Tadzjieks, Russisch, Farsi, Oezbeeks (Oezbekistan, Tadzjikistan)

Hoofdstad

Doesjanbe

Inwoners

9,1 miljoen inwoners

Tolk Tadzjieks nodig?

  • Hoe werkt de tolkentelefoon?

    Bel met 078 – 483 493 en kies optie 1 in het keuzemenu. Na het doorgeven van de taal en verwachte gespreksduur wordt u door één van onze medewerkers doorverbonden met een beschikbare tolk.

    of:

    Log in op uw tasnet-account en selecteer bij het soort tolkdienst: Nu telefonisch (adhoc). Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen. U krijgt via tasnet een telefoonnummer aangeboden dat gekoppeld staat aan uw ad hoc aanvraag. Let op: Dit is een Nederlands telefoonnummer, voor internationaal bellen kunnen er eventueel kosten in rekening worden gebracht door uw provider. Heeft u nog geen tasnet of wilt u meer informatie, stuur een e-mail naar customerservice@globaltalk.nl.

  • Wat is het verschil tussen een tolk en een vertaler?

    Een tolk is iemand die luistert naar een spreker en de boodschap mondeling vertaalt voor degene die de oorspronkelijke taal niet (goed) begrijpt.
    Een vertaler is iemand die een geschreven tekst schriftelijk overbrengt naar een andere taal.

  • Hoe werkt het aanvragen van een telefonische tolkdienst?

    Bel met 078 483 493 en kies optie 2 in het keuzemenu. Eén van onze medewerkers zal u verder helpen met het inplannen van uw tolkdienst.

    of:

    Log in op uw tasnet account en selecteer bij het soort tolkdienst Telefonische tolkdienst (reservering). Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen. Heeft u nog geen tasnet of wilt u meer informatie, stuur een mailtje naar info@globaltalk.nl.

    Na elke reservering ontvangt u een referentienummer. Voor alle reserveringen geldt dat u deze maximaal 60 minuten voor aanvang van het gesprek kan aanvragen. U ontvangt van ons een aanvraagbevestiging per mail. Wanneer de aanvraag is bevestigd door een tolk krijgt u een bevestigingsmail. Heeft u geen bevestigingsmail, dan is de dienst nog niet gepland!

    Bij aanvragen op korte termijn en in veel voorkomende talen adviseren wij om ad hoc in te bellen.

  • In welke talen kan ik een tolk reserveren?

    Wij hebben tolken in ruim 200 talen. Kijk hier voor een overzicht.

  • Staat uw vraag er niet bij?

    Neem contact met ons op via het contactformulier.